Jak bezpieczny jest nasz sprzęt?
Coraz obszerniejsze pod względem liczebności uczniów klasy to codzienność we współczesnym nauczaniu. Uczniowie stają się coraz bardziej rozkojarzeni i niespokojni podczas zajęć, w związku z czym coraz trudniejsze staje się przyciągnięcie i utrzymanie ich uwagi. W rezultacie, wraz z narastającym chaosem w klasie, nauczyciele mają coraz mniej czasu na rzeczywiste opracowanie treści programowych, a jednocześnie eksperymenty naukowe często wymagają pracy z niebezpiecznymi przyrządami i substancjami.
Fakty te sprawiają, że coraz ważniejsze staje się użycie materiałów i urządzeń, które są nie tylko fundamentalnie bezpieczne, ale również dobrane specjalnie z uwzględnieniem specyficznych wymagań danej tematyki. W przypadku sprzętu pozbawionego koniecznych zabezpieczeń dużo łatwiej może dojść do niebezpiecznych incydentów w klasie.
Przykładowo, podczas testowania urządzeń uczniowie mogą nieprawidłowo podłączyć przewody doprowadzając do zwarcia. Sprzęt jest również często przemieszczany już po podłączeniu do gniazda sieciowego, co może skutkować wyrwaniem przewodu. Są to typowe zdarzenia do jakich dochodzi podczas realizacji eksperymentów naukowych.
Przede wszystkim bezpieczeństwo
PHYWE od kilkudziesięciu lat prowadzi testy dot. bezpieczeństwa swoich produktów we własnym laboratorium badawczym. Już w 1996 roku PHYWE rozpoczęło współpracę z niemieckim przedstawicielstwem VDE oraz organami regulacyjnymi ds. telekomunikacji i poczty (wówczas Urząd Federalny ds. Poczty i Telekomunikacji) nad stworzeniem “Technicznych zaleceń dot. dostosowania elektrycznego i elektronicznego sprzętu dydaktycznego do niemieckich przepisow EMC (kompatybilności elektromagnetycznej).
PHYWE nadal kontynuuje testy sprzętu przeznaczonego do celów edukacyjnych w oparciu o te przepisy. Fakt, że sprzęt jest produkowany bez wyjątku w Niemczech również przyczynia się do utrzymania wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa – bezpieczeństwo nauczycieli i uczniów jest naszym priorytetem.