Funkcja i zastosowanie
Do poglądowego pokazu wykorzystania energii wodoru. Samochód lakierowaną na czarno płytę metalową i jest wyposażony w odwracalne ogniwo paliwowe i dwa zbiorniki gazowe na wodór i tlen. Komponenty są mocowane magnetycznie. Samochód posiada silnik elektryczny z przekładnia oraz przełącznik do ładowania lub jazdy. Aby napełnić zbiorniki gazu potrzebna jest tylko woda destylowana.
Ogniwo paliwowe może ładowane (bez dodatkowego wyposażenia) za pomocą panelu słonecznego, baterii lub zasilacza sieciowego. Wszystkie połączenia elektryczne są wykonane za pomocą standardowych gniazd 2 mm.
Korzyści
Możliwa jest także jazda poza klasą gdyż do ładowania dostępna jest bateria lub ogniwo słoneczne.
Panel słoneczny na magnetycznie mocowanym łuku, który może być zainstalowany pod trzema różnymi kątami.
Podręcznik ze szczegółową instrukcją doświadczeń i dalsze informacje
Sprzęt i dane techniczne
Odwracalne ogniwo paliwowe:
Tryb elektrolizera: 1,16 W
Produkcja gazu 5 cm3/min H2; 2,5 cm3/min O2
Tryb ogniwa paliwowego
H2/O2: 300 mW
H2 / powietrze: 100 mW
Zbiorniki gazu: H2 / O2: każdy 30 cm3
Ogniwo słoneczne:
Max. napięcie: 2.0V
Max. Natężenie prądu 600 mA
Wymiary: (dl. X szer. X gł.): 135 mm x 95 mm x 30 mm
Bateria: 4,5 V / 0,8 A
Czas ładowania (30 cm3)
zasilaczem: około 4 minut
baterią: 7 min
z ogniwa słonecznego: około 9 minut
Czas jazdy około 8 minut