Cyfrowa rewolucja w edukacji
Powszechna cyfryzacja zawędrowała pod strzechy. Internet, smartfony i tablety to zwykła codzienność dla większości mieszkańców Polski, a przede wszystkim dla młodego pokolenia – co drugi dziesięciolatek i ponad 90% młodzieży w wieku 14-15 lat posiada obecnie smartfona (dane wg raportu Polska.Jest.Mobi.2018).
Cyfrowa rewolucja zaczyna również gościć w szkołach wszystkich stopni nauczania. Programy wsparcia procesu cyfryzacji szkół powstają na wszystkich szczeblach – ogólnokrajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym, napędzane oczekiwaniami polityków i społeczeństwa.
Nauki przyrodnicze jako przedmioty techniczne są najczęściej pierwszymi dziedzinami edukacji, w których zaczyna się stosować cyfrowe metody. W procesie tym PHYWE oraz EDUKA jako doświadczeni partnerzy są zawsze do Państwa dyspozycji. Rozwiązania PHYWE to połączenie doskonałych pomocy dydaktycznych (rodzina produktów Cobra4 i SMARTsense) i świetnego oprogramowania (curricuLAB / measure), które zapewnia uczniom i nauczycielom dostęp do treści dydaktycznych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.
ZALETY CYFRYZACJI PROCESU EDUKACJI
Elastyczność i porządek
- dzięki Internetowi treści dydaktyczne są dostępne nonstop z dowolnego miejsca, również poza szkołą
- dzięki dostępowi za pośrednictwem dowolnej przeglądarki internetowej, niezależnie od platformy, praca jest możliwa na dowolnym urządzeniu końcowym
- Zdigitalizowane materiały dydaktyczne, karty charakterystyk i opisy zagrożeń ułatwiają przygotowanie zajęć
- Zadania, przykłady, testy i protokoły realizacji są stale dostępne na platformie dydaktycznej:
- Migdy więcej zgubionych notatek i prac domowych
- Prace klasowe i protokoły uczniowskie zawsze pod ręką
- Jeden laptop lub tablet zastępuje niezliczone segregatory i zeszyty
Nowe możliwości dydaktyczne
- bezposrednia praca z cyfrowymi urządzeniami końcowymi wzmacnia kompetencję medialną
- dzięki samodzielnie planowanym aktywnościom edukacyjnym wzrasta motywacja i poczucie współodpowiedzialności uczniów za proces uczenia się
- wzrost motywacji uczniów i natężenia procesu edukacji zapewniają lepsze efekty nauczania
- wyraźny wzrost wydajności i efektywności oszczędza czas poświęcany na przygotowanie i prowadzenie zajęć
- problematyka zajęć może zostać przedstawiona uczniom przed ich przeprowadzeniem, co owocuje lepszym przygotowaniem do lekcji
- dopasowanie treści dydaktycznych do indywidualnego poziomu uczniów (wewnętrzne zróżnicowanie grupy i nauczanie inkluzyjne) = wyrównanie szans.
Standaryzacja koncepcji
W wielu obszarach nowoczesnej gospodarki i codziennego życia prywatnego cyfryzacja jest już procesem mocno zaawansowanym. W początkowej fazie tego procesu wiele firm zaangażowanych w tworzenie rozwiązań na potrzeby digitalizacji rozwijało na tym polu własne koncepcje podejścia do tego tematu. W wyniku nieuchronnie powstających rozbieżności w podejściu i podstawowych założeniach, w późniejszym czasie koncepcje te musiały i nadal muszą być dostosowywane do branżowych standardów, co wiąże się z ogromnymi nakładami czasowymi i finansowymi. Aby całe to zamieszanie związane z brakiem standaryzacji w początkowej fazie nie miało miejsca również w szkołach, PHYWE oraz EDUKA stawiają na system zbudowany na bazie ustandaryzowanej niemieckiej platformy eLearningowej ILIAS. System ILIAS w niemieckim szkolnictwie wyższym należy do największych i najczęściej używanych platform technologicznych. Dzięki temu już dzisiaj są Państwo odpowiednio zabezpieczeni na przyszłość.
Jeden dostawca rozwiązań
Jako przedsiębiorstwo z niemal stuletnim doświadczeniem firma PHYWE zdaje sobie sprawę, że w idealnym otoczeniu dydaktycznym, optymalnym zarówno dla nauczyciela jak i ucznia, wszystkie komponenty wykorzystywane w procesie nauczania powinny być wzajemnie dopasowane do siebie. W przypadku naszych nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań, zawsze przykładamy olbrzymią wagę do ścisłej i bezproblemowej współpracy pomiędzy sprzętem i oprogramowaniem. Przykładowo aplikacja mobilna curricuLAB® measureAPP, działająca na smartfonach i tabletach, jest doskonale przygotowana do współpracy z wszystkimi czujnikami pomiarowymi z serii Cobra oferowanymi przez PHYWE. Z kolei eksperymenty jakie można wykonać z wykorzystaniem aplikacji oraz czujników można znaleźć w bazie literatury zawartej w module oprogramowania curricuLAB® Experiment Manager. A jest to tylko jeden z wielu przykładów, pokazujących jak sprzęt i oprogramowanie zaprojektowane przez PHYWE doskonale się uzupełniają.
Cyfryzacja w swoim tempie
Rozwiązania PHYWE są projektowane z myślą o klientach i w oparciu o ich potrzeby. Dlatego wiemy, że nie każdy nauczyciel, nie każda szkoła i nie każdy organ zarządzający szkołą rozpoczyna proces cyfryzacji od tych samych założeń i tych samych warunków wstępnych. Nasze produkty są projektowane jako system składający się z modułów, których mogą Państwo używać w indywidualny, dopasowany dokładnie do swoich potrzeb sposób. Każdy moduł może przy tym działać zarówno niezależnie i samodzielnie, jak również w połączeniu z innymi modułami, uzupełniając ich funkcje i dodając nowe. Dzięki takiemu modelowi działania, uzupełnienie szkolnej kolekcji o nowe moduły jest możliwe w dowolnym momencie. Do Państwa należy zatem decyzja, czy cyfrowa rewolucja w Państwa szkole zostanie przeprowadzona jednorazowo z wykorzystaniem pełnego zbioru modułów, czy też będą Państwo stopniowo rozbudowywać swoje zaplecze programowo-sprzętowe o nowe produkty. To Państwo określają tempo cyfryzacji!
CYFRYZACJA Z EDUKĄ I PHYWE
Dzięki silnym partnerom przenosimy góry
Ponieważ cyfryzacja nie kończy się na samych eksperymentach, PHYWE współpracuje ściśle z partnerami z branży gospodarczej, edukacyjnej i badawczej. Pozwala nam to osiągać sukcesy nawet przy dużych wyzwaniach i projektach.
Nieważne, czy chodzi o całkowicie nową inwestycję z kompletnie nowym wyposażeniem, czy też rozbudowę szkolnych zbiorów wraz z integracją posiadanych już pomocy dydaktycznych, czy też o pierwszy klasowy zestaw tabletów dla pracowni przedmiotowej, do każdego projektu mamy odpowiednich partnerów i pasujące rozwiązania.
Nasze rozwiązania zostały zaprojektowane w taki sposób, aby można je było dowolnie skalować. Nieważne czy w danym projekcie cyfryzacyjnym chodzi o pojedynczą salę szkolną, o kompletną pracownię przedmiotową czy też całą szkołę, wraz z naszymi partnerami znajdziemy odpowiednie, zaprojektowane “na wymiar” całościowe rozwiązanie.
W przypadku zainteresowania współpracą lub jeśli chcą Państwo niezobowiązująco dowiedzieć się o szczegółach oferty, zachęcamy do kontaktu z firmą EDUKA – regionalnym biurem handlowym PHYWE w Polsce.
Efekty w praktyce
Wykorzystanie tabletów w codziennej praktyce szkolnej oraz cyfryzacja procesu nauczania umożliwiają uczniom i nauczycielom wypróbowanie nowych koncepcji dydaktycznych oraz rozszerzenie istniejących i wykorzystywanych metod pracy.
Dzięki znacznie podwyższonej wewnętrznej motywacji uczniów podczas pracy z cyfrowymi urządzeniami i mediami udaje się wydatnie wydłużyć czas utrzymania uwagi uczniów oraz zwiększyć intensywność nauki.
ROZWIĄZANIA COBRA I CURRICULAB® DOSTOSOWANE DO POTRZEB
Jako firma z długą tradycją staramy się pozostawać jak najbliżej naszych klientów – nauczycieli, szkół i organów zarządzających szkołami – i jak najszybciej odpowiadać na ich oczekiwania i potrzeby. Dzięki temu dysponujemy wiedzą, że nie każda szkoła i nie każdy nauczyciel jest gotowy i może sobie pozwolić na cyfryzację w 100%. Wiele zależy od posiadanych już środków dydaktycznych, które można włączyć i wykorzystać w procesie cyfryzacji, od istniejącej infrastruktury sieciowej, możliwości instalacyjno-montażowych, a wreszcie od możliwości finansowych. Produkty cyfrowe firmy PHYWE zostały stworzone tak by zaspokoić wszystkie te potrzeby – dzięki nim możliwa jest cyfryzacja jednorazowa i całkowita oraz stopniowa, krok po kroku. Jesteśmy w stanie dopasować naszą ofertę w całkowicie indywidualny sposób – wystarczy skontaktować się z nami i zapytać o szczegóły. Poniżej znajdą Państwo elementy pozwalające stworzyć system cyfrowej szkoły.
- urządzenia All-in-One, ze zintegrowanym interfejsem
- niezrównany stosunek jakości do ceny
- bezprzewodowa technologia Bluetooth 4.0
- prosta obsługa – włącz i mierz
- czujniki oddzielone od interfejsu
- nadaje się dla szkół wszystkich poziomów
- połączenie przez USB i WiFi
- pomiar ponad 50 parametrów
- najwyższa rozdzielczość i zakres pomiaru
- posiada funkcję oscyloskopu
- kompatybilny z wszystkimi czujnikami Cobra4
- funkcja zdalnej obsługi
- prostota obsługi
- precyzja pomiarów
- wieloplatfromowość
- współdzielenie danych
- inwentaryzacja posiadanych urządzeń
- listy materiałów
- zarządzanie laboratorium
- wygoda i prostota obsługi
- cyfrowa baza literatury
- dydaktyczne opisy doświadczeń
- możliwość edycji danych
- możliwość współdzielenia danych
- cyfrowa baza literatury
- dydaktyczne opisy doświadczeń
- możliwość edycji danych
- możliwość współdzielenia danych
curricuLAB – cyfrowa platforma dydaktyczna do zajęć przyrodoznawczych
Wraz z jedyną w swoim rodzaju platfromą dydaktyczną dla uczniów i nauczycieli curricuLAB®, PHYWE po raz pierwszy oferuje całościową koncepcję dydaktyczną dla usieciowionych, cyfrowych zajęć przyrodoznawczych. CurricuLAB® to biblioteka online do nauczania przedmiotów przyrodniczych, eliminująca papierowe instrukcje do eksperymentów. Aktualnie zawiera ona ponad 3000 szczegółowo opisanych doświadczeń demonstracyjnych i eksperymentów uczniowskich, w interaktywnej, dowolnie edytowalnej formie.
CurricuLAB® wyróżnia się intuicyjną obsługą, zwiększa motywację oraz oferuje cyfrowe treści z zakresu fizyki, chemii, biologii i STEM. Nieważne czy na tablecie czy na smartfonie, w pracy grupowej czy w doświadczeniach demonstracyjnych, dzięki PHYWE curricuLAB® zyskują Państwo podstawy do realizacji nowoczesnych, cyfrowych i zorientowanych na przyszłość zajęć lekcyjnych.
CurricuLAB® wspiera Państwa codzienną pracę spełniając wszelkie wymagania dotyczące zarządzania procesem nauczania, tła dydaktycznego, integracji mediów cyfrowych w zajęcia z uczniami oraz gotowych konspektów zajęć.