OFERTA WYPOSAŻENIA EKSPERYMENTALNEJ PRACOWNI PRZYRODNICZEJ
II etap edukacyjny – klasy IV – VI szkoły podstawowej
Oferta EDUKI na tle sytuacji w edukacji
Podstawa programowa (rozporządzenie MEN z 23 grudnia 2008 r.)
Zalety eksperymentalnej pracowni przyrodniczej EDUKI
W zakresie pomocy dydaktycznych panuje kompletny chaos pojęciowy i pomocami dydaktycznymi jest nazywane wszystko, co jest spotykane w szkołach. W efekcie w przedmiotach przyrodniczych dominuje zalecenie używania przedmiotów codziennego użytku, które choć stosowane „od zawsze” nie zapewniają należytego poziomu nauczania przedmiotów przyrodniczych, a tym bardziej rozwijania umiejętności wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Przedstawiamy ofertę wyposażenia eksperymentalnej pracowni przyrodniczej, dokładnie dopasowanej do obowiązującego programu nauczania, która może pomóc przezwyciężyć ww. problemy i niedostatki w zakresie wyposażenia pracowni przyrody.
Oferowana pracownia zawiera wyłącznie wyposażenie do eksperymentów realizowanych tradycyjnie i z wykorzystaniem komputera i umożliwia nauczanie tych treści (w sumie około 50% zakresu programu), które są możliwe do realizacji poprzez eksperyment. Uwzględnia ona wyłącznie wyposażenie do praktycznych ćwiczeń uczniowskich, które według dostępnych badań charakteryzują się najwyższą efektywnością nauczania.
Rozmyślnie w zestawie wyposażenia nie uwzględniono materiałów informacyjnych (podręczniki, tablice, foliogramy, itp.) zakładając, że elementy tego typu szkoły już posiadają, mogą je nabyć indywidualnie lub pozyskać z nieprzebranych zasobów internetu.
Zestaw wyposażenia prezentowany w prospekcie poniżej zawiera identyczne wyposażenie dla czterech grup uczniowskich, co zapewnia łatwą i prostą, praktyczną realizację eksperymentów z aktywnym udziałem wszystkich uczniów w klasie. Ilość stanowisk eksperymentalnych w pracowni może być różna a ilość winien określić indywidualnie zainteresowany nauczyciel.
Dzięki właściwościom pomocy dydaktycznych – a zwłaszcza interfejsu Cobra4 – uwzględnionych w wyposażeniu pracowni, może ona być wykorzystywana w pracowni szkolnej oraz na zajęciach terenowych. Oferowane wyposażenie pracowni jest zestawione w sposób zminimalizowany, tzn. każdy z przyrządów występuje w składzie tylko raz, nawet gdy jest wielokrotnie wykorzystywany w trakcie 3-letniej nauki przyrody. Oznaczenie poszczególnych elementów pracowni, jednolitymi numerami katalogowymi zestawów eksperymentalnych lub przyrządów. umożliwia łatwą identyfikację zakresu zastosowania w pracowni, ich możliwości dydaktycznych i danych technicznych.
Szczegółowa oferta eksperymentalnej pracowni przyrodniczej
Alternatywne warianty wyposażenia eksperymentalnej pracowni przyrodniczej
PRACOWNIA DO EKSPERYMENTÓW UCZNIOWSKICH
bez wsparcia technologii informatyczno-komunikacyjnej
MOBILE DEMO LAB
mobilna pracownia demonstracyjna
- biała tablica magnetyczna
- interaktywny projektor (opcjonalny)
- zintegrowany zasilacz PHYWE (opcjonalny)
- system dźwiękowy Bose
- szafka na koputer i zestawy PHYWE DEMO
- stanowisko mobilne (4 kółka, 2 hamulce)
- 2 łatwo dostępne gniazda zasilania i 2 porty USB
- przewód elektryczny 10m zwijany automatycznie
- obrotowe ramiona na monitor i klawiaturę
Mobilne stanowisko łączy w sobie ekonomiczne rozwiązanie sprzętowe, możliwe do użycia w każdej klasie, rozszerzone o dodatkowe możliwości wynikające z wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK (cyfrowa akwizycja i przetwarzanie danych oraz narzędzia multimedialne). Mobile Demo Lab jest mobilną tablicą do realizacji eksperymentów demonstracyjnych w ramach zajęć przyrodniczych ze zintegrowanym zasilaczem, możliwością akwizycji i przetwarzania danych (za pomocą komputera) oraz prezentacji multimedialnych za pomocą projektora na tablicy interaktywnej. Każdą klasę można natychmiast przekształcić w laboratorium edukacyjne. Mobile Demo Lab jako modułową platformę można wyposażyć w:
- zasilacz PHYWE
- komputer (stacjonarny lub laptop)
- projektor interaktywny oraz białą tablicę magnetyczną
- ponadto stanowisko umożliwia łatwe magazynowanie zestawów PHYWE DEMO na półkach pod blatem
Mimo niewątpliwych zalet wynikających z możliwości przemieszczania stanowiska między różnymi klasami, ze względu na bierny udział uczniów w zajęciach, jest to rozwiązanie mniej efektywne niż pracownia do doświadczeń wykonywanych bezpośrednio przez uczniów.
Wyposażenie i dane techniczne
- tablica magnetyczna do pionowego montażu i pozycjonowania elementów doświadczeń, również do wykorzystania jako ekran projekcyjny lub klasyczna biała tablica do pisania specjalnymi pisakami; wymiary 68 x 142 cm
- interaktywny projektor zamontowany na zawiasowym uchwycie nad tablicą (opcjonalnie)
- stanowisko na czterech kółkach, w tym dwa zaopatrzone w hamulce
- zamykana szafka na komputer
- zintegrowany zasilacz PHYWE na biurku (opcjonalnie)
- dwa łatwo dostępne gniazda zasilania i 2 porty USB
- przyłącze elektryczne za pomocą kabla o długości 10 m, zwijanego automatycznie
- przyłącze USB umieszczone u góry tablicy dla Modułu Wireless-Manager Cobra4
- obrotowe ramię z boku tablicy na monitor komputera (opcjonalnie)
- obrotowe ramię z półką z boku tablicy na klawiaturę komputera (opcjonalnie)
- obrotowe ramię z półką z boku tablicy na laptopa (opcjonalnie)
- cyfrowy wyświetlacz wielkoformatowy PHYWE można łatwo zamontować u góry tablicy
- półka na cztery pudełka magazynowe h = 130 mm (13269-00) i jedno pudełko h = 90 mm (13269-10) lub na zestawy PHYWE DEMO
- system wytłoczek magazynowych na panele PHYWE do kompletnych doświadczeń (opcjonalnie)
- adapter do łatwego montażu demonstracyjnego toru jezdnego PHYWE i ławy optycznej PHYWE (opcjonalnie)
- wymiary: szer./gł./wys.:150 x 70 x 193 cm (ze złożonym projektorem)
- waga: ok. 50 kg
MULTIEKSPLORATORIUM
pracownia dopasowana do indywidualnych koncepcji
Rzekomo mogą one zastąpić brakującą bazę edukacyjną do nauczania przedmiotów przyrodniczych (kompetencji kluczowych ). W rzeczywistości są one instytucjami kultury, a przede wszystkim, głównie miejscami rozrywki, nie zapewniającymi systematycznego i planowego oddziaływania na proces nauczania. Aby wyjść naprzeciw tej modzie opracowaliśmy koncepcję tzw. „Multieksploratorium”, stanowiącego wstęp do nauki i techniki. Multieksploratorium jest kompletem wyposażenia sprzętowo-programowego, umożliwiającym praktyczną realizację około 70 eksperymentów z zakresu nauki (przedmioty ścisłe) i techniki. Prospekt przedstawiający koncepcję Multieksploratorium znajdą Państwo poniżej. Ze względu na dużą dowolność zestawiania stanowisk eksperymentalnych w ramach multieksploratorium, w razie zainteresowana tego typu koncepcją, możemy opracować rozwiązanie dopasowane do indywidualnych życzeń i pomysłów.